Ana Sayfa Blog Sayfa 1144

Bilecik’teki taş ocağında yapılan patlatmalar, evlerin duvarlarını çatlattı

Bilecik‘in Pazaryeri ilçesi Bulduk köyünde taş ocağında yapılan patlatmalar, yakındaki evlerin duvarlarında çatlaklar oluşturdu.

Köy sakinlerinden Şaziye Çakmak “Ev yıkılacak zannettim. Patlamadan dolayı evlerimiz bu durumda. Yetkililerden yardım bekliyoruz” ifadelerini kullandı.

Pazaryeri ilçesine bağlı 20 haneli ve 60 nüfuslu Bulduk köyünde yaşayanlar, yakın bir bölgede bulunan taş ocağında kontrollü patlatmaların caminin yanı sıra evlerde de maddi hasara yol açtığını anlattı.

‘Tamamen çökecek diye endişe ediyoruz’

Köyde yaşayan Şaziye Çakmak, DHA’ya yaptığı açıklamada son patlatmada evinin yıkılacağını zannettiğini belirterek “Buradaki çatlaklar son patlamadan sonra oldu. Oturuyordum hatta o gün çok korktum. Bir de son patladığında deprem oluyor sandım. Artık ev yıkılacak zannettim. Patlamadan dolayı evlerimiz bu durumda. Yetkililerden yardım bekliyoruz” dedi.

Köy sakini İbrahim Çakmak ise, taş ocağındaki patlatmalar nedeniyle evlerinin zarar gördüğünü söyledi. Patlatmalar nedeniyle endişe yaşadıklarını belirten Çakmak “Taş ocağındaki patlatmalardan sonra evlerimiz bu hale geldi. Ne olacak bizim sonumuz? Yetkililerde yardım bekliyoruz. Evlerimiz duvarları yakında tamamen çökecek diye endişe ediyoruz” diye konuştu

AKP MKYK üyesinden maden ocağına tepki: Köylülerle birlikte anıt ağaca sarıldı

AKP Merkez Karar ve Yönetim Kurulu (MKYK) üyesi Mehmet Nil Hıdır, Muğla’nın Seydikemer ilçesinde 10 bin küçük ve büyükbaş hayvanın otlak alanına mermer ocağı ruhsatı verilmesini istemeyen vatandaşlara destek oldu.

Hıdır, 700-800 yaşındaki anıt ağaca sarılarak bölgedeki mermer ocağı ruhsatı çalışmalarına tepki gösterdi.

2019 yerel seçimlerinde partisinin Büyükşehir Belediye Başkanlığı adayı olan Mehmet Nil Hıdır, Seydikemer’e bağlı Çökek Köyü Çam Kurusu mevkiine, mermer ocağı ruhsatı verilmesini istemeyen köylülerin taleplerini bakanlığa ilettiğini belirtti.

‘Halk maden ocağı istemiyor’

Hıdır, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda “Muğla’nın Seydikemer İlçesi Çökek Köyünde çam kurusu denilen mevkiinde bulunan 10 bin küçük ve büyükbaş hayvanın otlak alanına mermer ocağı ruhsatı verilmesini istemiyorlar. Dereköy, Bayır, Çökek, Kıncılar halkı; 10 bin baş hayvanın otlak alanının bozulması halinde, bu köylerde geçim kaynaklarının kalmayacağını ifade ediyorlar” dedi.

Hıdır açıklamasının devamında “Ayrıca bu bölgede bulunan 700-800 yaşındaki anıt ardıç ağaçlarının kesilmesine razı olmadıklarını ifade edip tarihi dokuya sahip çıkılmasını istiyorlar. Bu alanlara mermer ocağı ruhsatı verilmemesi ve anıt ağaçların koruma altına alınması en samimi istekleri. Bizler de 1650 metre yükseklikteki bu otlak alanları ve anıt ağaçları, muhtarımız rehberliğine ziyaret ettik ve gördük. İlgili bakanlarımıza köylerimizin bu taleplerini ilettik” ifadelerini kullandı.

Somali’de kuraklık: Milyonlarca çocuk tehdit altında

Uluslararası sivil toplum örgütü Save The Children, Somali’de kuraklığa bağlı yaşanan gıda krizi nedeniyle milyonlarca çocuğun tehdit altında olduğu uyarısında bulundu.

Yapılan açıklamada, ülkedeki nüfusun neredeyse yarısının kuraklık ve olumsuz etkileriyle mücadele ettiği belirtildi. Açıklamada, ülkedeki kuraklığın en fazla çocukları etkilediği, milyonlarca çocuğun tehdit altında olduğu belirtildi.

Acil yardım çağrısı

Ülkenin birçok bölgesinde temiz suyun tükendiğine ve ailelerin yiyecek bulamadığına işaret eden örgüt, Somali’deki çocukların kuraklık ve etkilerine karşı korunması için acil yardım çağrısında bulundu.

AA’nın aktardığına göre Somali hükümeti, 23 Kasım’da etkisini artıran kuraklık nedeniyle ülke genelinde “acil durum” ilan etmişti.

Birlemiş Milletler verilerine göre, 2020’nin sonlarından bu yana mevsimsel yağışların üçüncü kez yeterli miktarda alınamadığı ülkede milyonlarca kişi acil yardıma ihtiyaç duyuyor.

Somali’de, 1990’dan bu yana iklim değişikliği nedeniyle sel ve kuraklık gibi 30’dan fazla doğal afet yaşandı.

Türkiye’de koronavirüs: Son bir günde 27 bin 592 vaka, 175 can kaybı

Sağlık Bakanlığı, Türkiye’deki günlük yeni tip koronavirüs (Covid-19) verilerine ilişkin tabloyu paylaştı.

Tabloya göre, son 24 saatte 364 bin 351 Covid-19 testi yapıldı, 27 bin 592 kişinin testi pozitif çıktı. Koronavirüse yakalanan 175 kişi ise hayatını kaybetti. 28 bin 285 Covid-19 hastasının ise iyileştiği belirtildi.

‘Covid-19’u yok sayamayız’

Sağlık Bakanı Fahrettin Koca koronavirüs tablosuna ilişkin “Salgın sürecinin tahmin edilenden çok daha fazla sürmesi beklentileri kırdı, motivasyonu azalttı” ifadelerini kullandı.

Sosyal medya hesabı üzerinden açıklama yapan Bakan Koca, “Fakat yüksek vaka sayıları ve vefatlarla, gerçek her gün tekrar tekrar karşımızda. Covid-19’u yok sayamayız. Mücadele, tıpkı salgının varlığı kadar tartışılmaz bir kesinlikte olmalı” dedi.

Boji’ye kumpas kuran kişi hakkında suç duyurusu

İstanbul‘da tramvaya kaka yaptığı iddiasıyla hedef alınmak istenen ancak kamera görüntüleri ile kendisine kumpas kurulduğu ortaya çıkan İstanbul’un gezgin köpeği Boji’ye kumpas kuran şahıs hakkında suç duyurusunda bulunuldu.

Taner Saraç isimli yurttaş, Boji’ye kurulan kumpasla ilgili İstanbul Bakırköy Cumhuriyet Başsavcılığı’na suç duyurusu için dilekçe verdi.

‘Toplum sağlığını tehlikeye attı’

Dilekçede yaşanan olay “Geçtiğimiz günlerde Ulusal Basın ve Sosyal medyada konu olan zaman zaman İstanbul ulaşım hatlarında ve araçlarında görülen “BOJİ” isimli sokak köpeğini kullanarak toplum içerisinde sokak köpeklerine karşı olumsuz düşünceler ve nefret uyandıran ve resmi bir kurumu karalayan, suç teşkil eden görüntüler gündeme düştü” sözleriyle anlatıldı.

Dilekçede “Görüntülerde eylemi gerçekleştirdiği net olarak belli olan bu şahıs toplu ulaşım aracına dışkı koyarak toplum sağlığını tehlikeye ettiği gibi bir kurumu karalamak adına yalan haber üretebilmek için sahte delil oluşturarak suç işlemiştir. Şahıstan davacı ve şikayetçiyim, aşağıdaki linkten suçu sabit olduğu anlaşılan görüntülere ulaşarak, şahsın kimliğini tespit edilerek hakkında TCK’nın ilgili maddelerinden cezalandırılmasını arz ve talep ederim” ifadeleri yer aldı.

Neler yaşandı?

Sosyal medyada otobüs, metrobüs, vapur gibi toplu taşımayla İstanbul’un dört bir yanını dolaşan, kendi kartı bile olan köpek Boji’nin tramvay koltuğuna dışkıladığı iddiası ortaya atıldı.

Daha sonra İBB Sözcüsü Murat Ongun tarafından paylaşılan ve tramvaydaki kamera kayıtlarına dayanan videoda “Boji’nin tramvaya kaka yaptığı iddia edilmişti. Ama kameralar bize bu akıl almaz görüntüleri gösterdi, izleyin” denilerek, dışkıyı bir yolcunun bıraktığını gösteren görüntüler paylaşıldı.

https://twitter.com/Mrt_Ongun/status/1461996869425508355?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1461996869425508355%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fyesilgazete.org%2Fkumpas-kurulan-bojiye-aile-araniyor%2F

İBB Sözcüsü Murat Ongun, tramvaya pislediği iftirasıyla kumpas kurulan Boji için geniş arazili evi olan bir aile arandığını duyurarak “Bunca spekülasyondan sonra başına bir şey gelmesinden korkuyoruz” dedi.

Bu açıklamanın ardından İzmir’in Selçuk ilçesindeki Nesin Matematik Köyü ve Demet Akalın Boji’ye talip oldu.

İtirazlar sonucunda Metin Lokumcu davası Ağır Ceza Mahkemesi’ne taşındı

Artvin’in Hopa ilçesindeki protesto sırasında polisin sıktığı biber gazından etkilenerek hayatını kaybeden emekli öğretmen Metin Lokumcu‘nun ölümüne ilişkin açılan davanın yapılan itirazlar sonucunda Asliye Ceza Mahkemesi yerine Ağır Ceza Mahkemesi’nde görülmesine karar verildi.

Dönemin Başbakanı Recep Tayyip Erdoğan‘ın mitingine yönelik protestolar sırasında öldürülen Metin Lokumcu’nun davası 20-21 Aralık tarihlerinde Trabzon Adliyesi‘nde görülecek.

‘Adalet arayışımızdan vazgeçmedik’

Metin Lokumcu Davası hesabından yapılan açıklamada “Metin Lokumcu’nun 31 Mayıs 2011 yılında yaşamını yitirmesinin üzerinden 10 yıl 6 ay geçti. Bizler, bu süre boyunca adalet arayışımızdan asla vazgeçmedik” ifadeleri kullanıldı.

Bu süre zarfında Metin Lokumcu’nun hayatını kaybetmesinden sorumlu olan kurum ve kişiler hakkında onlarca dava açıldığı belirtilen açıklamada son olarak Artvin İl Emniyet Müdürü ve Hopa İlçe Emniyet Müdürü‘nün de aralarında bulunduğu 13 polise dava açıldığı hatırlatıldı.

Ağır Ceza Mahkemesi’nde görülecek

Açıklamada “Dava, Metin Lokumcu’nun uğruna direndiği ve hayatını verdiği memleketi Hopa’dan, “güvenlik” gerekçesiyle Trabzon’a kaçırıldı” denildi.

Trabzon 2’nci Asliye Ceza Mahkemesi’nde görülen iki duruşma sonrası, itirazların dikkate alındığı belirtilen açıklamada “Dosya görevsizlik kararıyla Ağır Ceza Mahkemesi’ne gönderildi” bilgisi paylaşıldı.

Yapılan açıklamada “Bizler; hak aramayı ve adalete olan inancı Metin Lokumcu öğretmenimizden öğrenenler bu davanın mahkeme koridorlarında unutulmasına, dosya raflarında tozlanmasına izin vermeyeceğiz. Sorumluların cezalandırılması için mücadele etmeye devam edeceğiz” ifadeleri kullanıldı.

Gazeteci Emrullah Acar serbest bırakıldı

Malatya Cumhuriyet Savcılığı tarafından “örgüt üyeliği” iddiasıyla yürütülen bir soruşturma kapsamında gözaltına alınan Mezopotamya Ajansı muhabiri Emrullah Acar serbest bırakıldı.

Gazeteci Acar, 19 Kasım sabahı Urfa’daki evine yapılan ev baskınıyla gözaltına alınmıştı ve o tarihten bu yana Malatya Emniyet Müdürlüğü’nde tutuluyordu. Acar’ın gözaltı süresine dört gün uzatma verilmişti.

Ses kaydı soruldu

Emniyet ifadesi dün alınan Acar’a “HDP’li gence ajanlık dayatması”, ve “Ajanlık dayatılan HDP’li genç işten çıkarıldı” başlıklı haberlerindeki Barış Özcan adlı kişi sorulmuştu.

Özcan’ın, Acar’a ait dediği ses kaydı suçlama konusu yapılırken, Acar ses kaydının kendisi ile alakasının olmadığını belirtmişti.

Adli kontrol şartıyla serbest

Gazeteci Acar, sabah saatlerinde Malatya Adliyesi‘ne getirildi. Savcılıkta ifadesi alınan Acar, adli kontrol şartı ile serbest bırakılması için Sulh Ceza Hakimliği‘ne sevk edildi.

Acar çıkarıldığı mahkemece adli kontrol şartıyla serbest bırakıldı.

Çevre mühendisleri kamuda yok sayılıyor

Meclis’te 26 Ekim tarihinde başlayan 2022 yılı bütçe görüşmeleri sırasında atama bekleyen birçok meslek gurubu gibi çevre mühendisleri de umduklarını bulamadı.

Atama bekleyen çevre mühendisleri, Meclis görüşmeleri sırasında hazırladıkları, “Çevre Mühendisleri Atama İstiyor” başlıklı dosyayı Meclis’te grubu bulunan partilere ve 50 milletvekiline göndererek taleplerini dile getirdi.

‘Kamuda yok sayılıyor’

Çevresel risklerin planlanması, doğru yönetilmesi ve çevresel yüklerinin bütünsel bir planlama anlayışı ile değerlendirilmesi ve denetimindeki eksiklikler çevre ve yaşam sorunları olarak büyüyerek karşımıza çıkmaya devam ediyor.

Bu sürecin yönetimi ve çözümüne ilişkin çalışmalarda Çevre Mühendislerinin yok sayıldığını söyleyen Çevre Mühendisleri Odası İzmir Şube Başkanı Helil İnay Kınay, Evrensel’den Ramis Sağlam‘a yaptığı açıklamada  “Uzman olan çevre mühendisleri bu süreçleri yürüten tüm kamu idarelerinde etkin bir şekilde yer alması gerekirken kamuda yok sayılıyor” dedi.

Kadro sayıları yetersiz

2022 bütçesinde ise bakanlık tarafından uzman personel istihdamından bahsedilse de çevre mühendislerine yönelik ifadelerin açıkça paylaşılamadığının altını çizen Kınay, bakanlığa alınan son personel alımında su ürünleri konusunda lisans sahibi 25 adet mühendis alımı gerçekleştirileceği ilanı paylaşıldığını söyledi.

Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’na 2017 yılında 21, 2018 yılında 7, 2019 yılında 17, 2020 yılında 13 çevre mühendisi için KPSS puanı ile merkezi atama yoluyla kadro açılmıştı.

Bu kadroların büyük çoğunluğunun Çevre ve Şehircilik Bakanlığı dışında olduğunu belirten Kınay, “Sözlerin eyleme dönüşmesi, sağlıklı ve sürdürülebilir bir yaşam için sorumlu olan tüm süreçlerde çevre mühendislerinin diplomalarının ve çalışma haklarının verilmesi ve kamuda ve özel tüm sektörlerde istihdam edilmesi gerekir” dedi.

‘Son iki yılda 46 çevre mühendisi atandı’

Farklı mühendislik gruplarında atama bekleyen yüzbinlerce üniversite mezunun sorununun her geçen gün daha da arttığını söyleyen Çevre Mühendisi Taylan Tatlı ise son iki yılda KPSS puanıyla atananların sayılarının içler acısı olduğunu söyledi.

Tatlı, “KPSS’den yüksek puanlar almamıza rağmen son iki yılda sadece 46 çevre mühendisinin ataması yapıldı. Çevre Mühendisliği Fakültelerinden her yıl yaklaşık üç bin çevre mühendisi mezun oluyor. 2020 yılı KPSS sınavına on bin çevre mühendisi girdi. 2020/2 Kamu Personeli Seçme Sınavı atamasının tercih kılavuzunda Çevre Mühendislerine ayrılan kadro sayısı ne yazık ki sadece üç oldu” diye konuştu.

Sayılar giderek azalıyor

Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı ve diğer kamu kurum ve kuruluşlarına 2014 yılında 66 çevre mühendisi ataması yapılırken, bu rakam 2015 yılında 38, 2016 yılında 35, 2017 yılında 29, 2018 yılında 9, 2019 yılında 27, 2020 sadece 16 olarak istatistiklere yansıdı.

Kamu kurumlarında çevre mühendislerinin yok sayıldığını söyleyen Tatlı, “2019-2023 yıllarını kapsayan 11. Kalkınma Planına ilişkin hazırladığımız raporda da altını çizdiğimiz sürdürülebilir kalkınma hedeflerine ulaşmak için 2021 ve 2022 yıllarında kamuya merkezi atama ile 1000 adet Çevre Mühendisi istihdam edilmesi gerekiyor” diye ekledi.

Emniyet, döviz kuru paylaşımı yapan 271 sosyal medya hesabı için yasal işlem başlattı

Emniyet Genel Müdürlüğü, döviz kurundaki artış nedeniyle sosyal medyada paylaşım yapanlar hakkında yasal işlem başlatıldığını duyurdu.

Halkı kin ve düşmanlığa sevk etmek, sokağa çağırmak…

Emniyet’ten yapılan açıklama şöyle:

Döviz kurlarında gerçekleşen dalgalanmaları manipüle ederek, halkı kin ve düşmanlığa sevk eden, cebir ve şiddet kullanmak için halkı sokağa çağıran içeriklerin yanı sıra manipülatif ve dezenformasyon niteliğinde paylaşımlarda bulunduğu değerlendirilen 271 hesap ile ilgili çalışma yapılarak tespit edilen şahıslar hakkında gerekli yasal işlemler başlatılmıştır.”

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın yüksek enflasyona karşı düşük faiz politikasının süreceğine yönelik mesajları sonrası dün Türk lirasında büyük kayıp yaşanmış; Dolar/TL dün yüzde 18,17’lik artışla 13,45’a kadar çıkarak tüm zamanların zirvesini görmüştü.

Vatandaşlar sosyal medya üzerinden ekonomik gelişmelerle ilgili tepki göstermiş; hükümete istifa çağrısında bulunmuştu. Dolar sosyal medyanın gündeminden gün boyu düşmezken akşam saatlerinde de büyükşehirlerde bazı vatandaşlar sokağa çıkarak istifa taleplerini yinelemişti.

Cumartesi annelerinin yargılanmasında avukatlar salonu terk etti

Cumartesi Anneleri‘nin 700. hafta eyleminde, gözaltına alınan 46 kişi hakkında açılan davanın üçüncü duruşması bugün görüldü.

Avukatların bütün talepleri reddedildi

Duruşmada 18 sanık ve sanık avukatları mahkemede hazır bulundu.

Hakimin beklenmesi nedeniyle gecikmeli olarak başlayan duruşmada avukatlar, gecikmeyi eleştirerek, tüm sanıklar hakkında beraat kararı verilmesini istedi. Hakimin, duruşmaya geç geliş nedeni açıklaması, yeniden mütalaa verilmesi de dahil bütün talepleri reddetmesi üzerine, avukatlar bir kez daha reddi hakim ve davadan el çekmesi talebinde bulundu.

Talepleri reddedilen avukatların tamamının salonu terk etmesinin ardından duruşmaya katılamayan bir kısım sanıklar hakkında zorla getirme kararı çıkarılmasına karar veren hâkim, davayı 23 Mart 2022 saat 13:00’a erteledi.