Yeşil Gazete doğrusunu verdi, Milliyet çarpıttı

Heybeliada orman yangını, her orman yangınında olduğu gibi, soruları ve kuşkuları beraberinde getirdi. Yangınla ilgilenen bütün gazeteciler, haklı olarak, kasıt, ihmal, vb. durumlar aradılar. Biz de öyle…

Ancak gerek uzmanlardan aldığımız bilgiler, gerekse ada sakinlerinden edindiğimiz izlenimler kuşkularımızı doğrulamadı. Biz de bunun üzerine, yetkilileri ağır biçimde suçlamadık. Daha büyük bir yangında olabileceklere dikkat çektik sadece… “Neden ucuz kurtulduk” sorusunu sorduk ve orada bıraktık.

Oysa Milliyet gazetesi, 20 Haziran tarihli “Heybeliada’da sabotaj kuşkusu” başlıklı haberde, bunun ötesine geçti ve başlıktan açıkça anlaşılacağı üzere, yangında bariz kuşkular bulunduğuna dikkat çekti.

Ne var ki, haberi okuduğumuzda, bunun kimin kuşkusu olduğunu, neyin kuşkusu olduğunu anlayamadık.

Haberde ağırlıklı olarak Heybeliada Gönüllüleri Derneği’nin sözleri alıntılanmıştı. Ve böylece derneğin kurumları suçladığı gibi bir hava oluşturulmuştu. Fakar dernek üyelerini isimleri yoktu. Yani kuşkusu olan dernek değil, onun bazı üyeleriydi. Peki onlar kimdi, gene belli değildi. Belli ki, muhabirin kendi kuşkusu başlığa yansımıştı.

Biz, Heybeliada Gönüllüleri Derneği Başkanı Ömer Faruk Berksan’la konuştuk ve tam da böyle olduğunu öğrenmiş olduk.  Dernek Başkanı Berksan, Milliyet muhabiri Önay Yılmaz’ın hem Heybeliada’lı, hem Heybeliada Gönüllüleri Derneği üyesi olduğunu, ancak kuşkusunun derneği bağlamadığını söyledi. Berksan’a “üyeleriniz arasında yangında sabotajdan kuşkulananlar olabilir mi” diye sorduğumuzda ise bir kez daha “hayır” cevabını aldık.

Kısacası, haber kuşku ile değil, bilgiyle yapılıyor maalesef…

Milliyet’in haberi için tıklayınız : http://gundem.milliyet.com.tr/heybeliada-da-sabotaj-kuskusu/gundem/gundemdetay/20.06.2012/1556152/default.htm

Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someonePrint this page