Ana Sayfa Blog Sayfa 5151

İsrail’li grup tehditler yüzünden konserini iptal etti

akit gazetesi'nin manşeti

Türkiye’de düzenlenen bir festivale katılacak İsrailli caz grubu, İslamcıların tehditleri yüzünden programını iptal etti.

“Adama” isimli İsrailli grup, Akbank Sanat Caz Günleri’nde sahne alacaktı. Ancak grup, Türkiye’ye gelmekten vazgeçti.

Türkiye programını iptal edildiğini İsrailli sanatçı İtamar Erez, duyurdu.

Erez, İsrail konsolosluğunun konseri kamuoyuna duyurmasının, gösteriye tehdit oluşturan İsrail karşıtı radikallerin dikkatini çektiğini söyledi.

Sanatçı Erez, grubunun konseri, Akbank Sanat’ın önerisi üzerine iptal ettiğini bildirdi.

Beşiktaş 28 Haziran’da topbaşı yapıyor

0

Beşiktaşlı futbolcular yarın toplanacak ve 28 Haziran Salı günü ilk çalışma yapılacak.

Beşiktaş Futbol Takımı, 2011-2012 sezonu hazırlıkları için  yarın toplanacak.

BJK Nevzat Demir Tesisleri’nde bir araya gelecek olan siyah-beyazlı takım, yeni sezonun ilk antrenmanını 28 Haziran Salı günü yapacak.

Çalışmalarını 4 Temmuz’a kadar İstanbul’da sürdürecek olan Beşiktaş, daha sonra Avusturya’nın Leogang bölgesine giderek, kampa girecek. 15 Temmuz’a kadar burada kalacak olan siyah-beyazlı takım, kamp döneminde iki hazırlık maçı oynayacak.

Beşiktaş, 12 Temmuz Salı günü SV Austria Salzburg ve 14 Temmuz Perşembe günü FC Pinzgau Saalfelden ile karşı karşıya gelecek. Saatleri daha sonra belirlenecek her iki müsabaka da Leogang Steinbergstadion’da oynanacak.

Galatasaray yarın sahaya iniyor

0

Galatasaray’da yeni sezon hazırlıkları yarın başlayacak.

Spor Toto Süper Lig’de geçen sezonu kötü bir şekilde bitiren Galatasaray, yeni sezon hazırlıklarına yarın başlayacak.

Teknik direktörlüğe Fatih Terim’i getiren ve gerçekleştirdiği transferlerle kadrosunu takviye eden sarı-kırmızılı ekip, yeni sezon hazırlıkları için yarın sabah erken saatlerde bir araya gelecek.

Saat 09.00’da toplanacak sarı-kırmızılı teknik heyet ve oyuncular, sezonun ilk çalışma gününde çeşitli performans testlerine ve sağlık kontrollerine tabi tutulacak.

KCK tutuklusu vekillere tahliye yok

Diyarbakır’da görülen KCK davalarında tutuklu olarak yargılanırken bağımsız milletvekili seçilen İbrahim Ayhan ve Gülser Yıldırım’ın tahliye talebi reddedildi.

Diyarbakır 5. Ağır Ceza Mahkemesi, sanıklar İbrahim Ayhan ve Gülser Yıldırım’ın tahliye talebine ilişkin dilekçesini inceledi. Mahkeme heyeti yapılan incelemenin ardından verdiği kararda, sanıklar hakkındaki yargılamanın, Anayasa’nın 83. maddesinde düzenlenen “yasama dokunmazlığı” kapsamında bulunmadığı görüşüne yer verdi.

Kararda, “sanıkların üzerine atılı suçlar için ön görülen cezaların alt ve üst sınırları ile söz konusu suçların Ceza Muhakemesi Kanunu’nun 100. maddesinde belirtilen suçlardan olması itibariyle, sanıkların kaçacağı, delilleri yok etme, gizleme veya değiştirme, tanık veya başkaları üzerinde baskı yapma olasılıklarının bulunması sebebiyle” sanıkların tahliye talebinin reddedildiği kaydedildi.

Diyarbakır 5. Ağır Ceza Mahkemesi’nde İbrahim Ayhan “Şanlıurfa KCK Davası”nda, Gülser Yıldırım da “Mardin KCK Davası”nda yargılanıyor. Diyarbakır 6. Ağır Ceza Mahkemesi de dün verdiği kararda, bağımsız milletvekili seçilen Selma Irmak, Kemal Aktaş ve Faysal Sarıyıldız ile milletvekilliği düşürülen Hatip Dicle’nin tahliye talebini reddetmişti. (Ajanslar)

Kadıköy kritik hacme yaklaştı

Cumartesi günü Kadıköy’de Göztepe Parkı önünden başlamak üzere yapılan Critical Mass bisiklet eylemi bu ay iyi havaların katkısı ve beklediğimiz yeni hükümetin pek muhtemel ulaşım, enerji ve kentleşme politikalarına duyulan tepkiyle yüksek katılımla ve coşkuyla geçti.  Çağırısı her hangi bir organizasyon ya da oluşum  tarafından yapılmayan bu tabandan eylemde Kadıköylü bisikletliler bisikletin bir ulaşım vasıtası olarak tanınması, şehir politikalarının buna göre geliştirilmesi ve genel olarak ekoloji ve iklim duyarlılığı çağrısında birleşti.

Başarılı sürüşün sonuna doğru bile Bağdat Caddesi'nde trafikte hissedilir bir kütle kalmıştı.

Yaklaşık iki yüz kadar bisikletli 17:00’de Göztepe Parkı önünde buluştuktan sonra, önce Fenerbahçe’ye, oradan Suadiye’ye ve tekrar Göztepe parkına kadar gayet yavaş bir tempoda, olağan günlerde arabalarca işgal edilen dört şeritli asfalt yolun üç şeridini bu sefer bir ifadede bulunmak için bisikletlerle geri alarak sürdüler. Critical Mass katılımcılarının ıslıkları, tempoları, kornaları yanı sıra  “Arabadan in, Bisiklete bin” ve “İklim için bisiklet, Petrol değil bisiklet, Karbon değil bisiklet” gibi çağrıları da vardı. Cumartesi cadde ahâlisi yer yer bisikletlileri alkışlarıyla destekledi. Yer yer ise, özellikle büyük karbon makinası (galiba jip demeyi tercih ediyor kendileri) sahipleri kutsal trafiği sıkıştırdıkları, belki de kim bilir, kendi vergileriyle yapılan kendi yollarını münasebetsizce ve laubalice kullandıkları için Critical Mass kütlesini geçerken sinirli kornalarla ‘kınadılar’.

Her ayın ikinci Cumartesi günü 17:00’de Taksim’de, son Cumartesi günü ayni saatte Göztepe parkı önünde başlayan Critical Mass İstanbul sürüşlerinin yaz boyu kütlesini artırarak devam etmesi bekleniyor. Critical Mass hareketi dünyanın pek çok büyük şehrinde toplanan spontane bisiklet gurupları. Bir çeşit şiddetsiz doğrudan eylem olarak tanımlanıyor ve formel bir talep veya organizasyon içermemeye dikkat gösteriyorlar. İnsanları biraraya getiren ekoloji ve ulaşım hakları duyarlılığı ise genellikle sürüşlerin ruhuna yansıyor. Critical Mass İstanbul hakkında daha fazla bilgi için etkinliği, facebook gurubundan takip edebilirsiniz.

(Yeşil Gazete)

Kazım Koyuncu’yu anıyoruz

Bu arada; hiç başımızdan eksik olmayan gökyüzüne, günün karanlık saatlerine, ara sıra kopsa da fırtınalara, bir gün boğulacağımız denizlere, eski günlere, neler olacağını bilmesek de geleceğe, kötülüklerle dolu olsa bile tarihe, tarihin akışını düze çıkarmaya çalışan tüm güzel yüzlü çocuklara, Donkişotlar ‘a, ateş hırsızlarına, Ernesto “Çe” Guevara’ya, yollara-yolculuklara, sevgililere, sevişmelere, sadece düşleyebildiğimiz olamamazlıklara, üşürken ısınmalara, her şeyden sıcak annelere, babalara ve tadını bütün bunlardan alan şarkılara kendi sıcaklığımızı gönderiyoruz. Kötü şeyler gördük. Savaşlar, katliamlar, ölen-öldürülen çocuklar gördük. Kendi dilini, kendi kültürünü, kendisini kaybeden insanlar, topluluklar gördük. Yanan köyler, kentler, ormanlar, hayvanlar gördük. Yoksul insanlar, ağlayan anneler, babalar, her gün bile bile sokaklarda ölüme koşan tinerci çocuklar gördük. Biz de öldük. Ama her şeye rağmen bu yeryüzünde şarkılar söyledik. Teşekkürler dünya.”

Bu sözlerin sahibi ve kendi tanımıyla bir müzisyen, Karadenizli ve devrimci olan Kazım Koyuncu‘yu altı yıl önce bugün kaybetmiştik.

Koyuncu, 7 Kasım 1971’de Artvin’in’ Hopa ilçesine bağlı Sugören Köyü’nde doğmuştur ancak nüfusa geç kaydedilmesi nedeniyle resmi doğum tarihi 10 Mayıs 1972’dir. Müziğe ortaokul birinci sınıfta mandolin çalarak başlamış, çocukluğu, “üstadım” dediği, “Kemençeci Yaşar” lakabı ile tanınan Yaşar Turna‘nın yanında türkü dinleyerek geçmiştir. İstanbul’a üniversite eğitimi için geldikten sonra yoğun olarak müzikle uğraşmaya başlamıştır. İstanbul Üniveristesi Siyasal Bilgiler Fakültesi’nden siyasi nedenlerle ayrılmış ve 1992 yılında profesyonel müzik hayatına atılmıştır. Sanatçıya 2004’ün sonlarında kanser teşhisi konulmuş ve 25 Haziran 2005’ de, 33 yaşında, tedavi gördüğü hastanede yaşamını yitirmiştir.

Çevre sorunlarına karşı her zaman duyarlı olan Koyuncu, Karadeniz Sahil Yolu inşaatına karşı Rize’de düzenlenen eylemlere destek vermiştir.

Anma Etkinlikleri

Kazım Koyuncu Kültür Merkezi’ince düzenlenen ve 25-26 Haziran günlerinde devam edecek olan Üreterek Anıyoruz başlıklı etkinlikler bugün “Sokağa Kazım Koyuncu Şarkıları Söylüyoruz” yürüyüşüyle başlayacak. Yarın ise hem Kadıköy sokaklarında hem de Kültür Merkezi içerisinde etkinlikler düzenlenecek.

25 Haziran 2011 Cumartesi

15.30 KKKM’de buluşma

Üreterek Anıyoruz yürüyüşü
Kilise önü sokak etkinliği

18.00 KKKM binası içerisinde atölye etkinlikleri

26 Haziran 2011 Pazar

16.00 Bahariye Süreyya Operası önünde sokak etkinliği

18.00 KKKM binası içerisinde atölye etkinlikleri

Bilgi için: Kazım Koyuncu Kültür Merkezi.
Caferağa Mah. Mühürdar Cad. No 95 / A Caferağa / Kadıköy /İstanbul
0 216 418 58 60

Yargı üçlemeyi tamamladı: Alan’a da ret

MHP’den milletvekili seçilen Balyoz davası sanığı Engin Alan’ın tahliye talebi reddedildi.

İstanbul 10. Ağır Ceza Mahkemesi, ‘Balyoz Planı’ davası kapsamında tutuklu olarak yargılanırken MHP’den İstanbul milletvekili seçilen emekli Korgeneral Engin Alan’ın tahliye istemini reddetti.

İstanbul 10. Ağır Ceza Mahkemesi, taleplerin ardından verilen arada Alan’ın avukatı Ayhan Nacak tarafından yapılan tahliye talebine ilişkin dilekçeyi de inceledi.

Mahkeme heyeti, Alan’ın tahliye talebini kabul etmedi.

(Ajanslar)

Şeffaflık Derneği, Türkiye İzleme Raporu’nu açıklıyor

Şeffaflık Derneği, 30 Haziran Perşembe günü “Yolsuzlukla Mücadele Kriterleri: Yargı, Yasama ve Kamu Yönetimi Türkiye İzleme Raporu”nu açıklayacak. Etkinlik, saat 16:30’da Beşiktaş Barbaros Bulvarı’ndaki Point Hotel Barbaros’ta gerçekleşecek. Açıklamanın ardından Derneğin 3. kuruluş yıldönümünün kutlanacağı kokteyle herkes davetli.

2008 yılında gönüllü çabalarla kurulan Şeffaflık Derneği ülkenin demokratik, sosyal ve ekonomik yönden gelişimi için toplumun tüm kesimlerinde şeffaflık, dürüstlük ve hesap verebilirlik ilkelerini egemen kılma amacını taşıyor.

Dernek, ilkelerini gerçekleştirme faaliyetleri çerçevesinde, yolsuzluğu sosyal, ekonomik ve politik krizleri besleyen, hukukun üstünlüğü ve demokratik sistemin işleyişini engelleyen, rekabeti ve ekonomik gelişimi önleyen, doğal kaynakların doğru kullanımını engelleyen ve insanları yoksulluk ve sefalete sürükleyen bir olgu olarak görüyor.

Yolsuzluk bildirimleri için Merkez'i arayabilirsiniz

 

Şeffaflık Derneği, yolsuzluğun azaltılması yönündeki çalışmaları kapsamında kamu kesimi, iş dünyası, sendikalar, üniversiteler, meslek örgütleri ve sivil toplum örgütleri gibi konuyla ilgili tüm tarafları bir araya getirerek faaliyetlerinde bu çok aktörlü işbirliğini esas alıyor. Toplumsal yapıyı oluşturan veya kamu gücünü elinde bulunduran tüm kişi ve kurumların açık, dürüst, hukuka uygun, etik, izlenebilir ve hesap verebilir şekilde davranmasını talep eder ve kendisi de bu ilkeler çerçevesinde faaliyetlerini sürdürüyor.

Şeffaflık Derneği, küresel düzeyde 90′dan fazla ülkede faaliyet gösteren Uluslararası Şeffaflık Örgütü′nün ilke ve amaçlarını paylaşıyor. Türkiyeli ülke temsilcisi olarak yakın iş birliği içinde çalışıyor. Örgütün periyodik olarak yayınladığı Yolsuzluk Algılama Endeksi, Rüşvet Verenler Endeksi ve Küresel Yolsuzluk Raporu gibi uluslararası raporların hazırlanmasına katkı sağlıyor; söz konusu raporları yaygınlaştırarak ve Türkiye kamuoyunun bilgisine sunuyor.

 

(Yeşil Gazete)

Hatay’da Nükleere Karşı Platform kuruldu

0

Mersin Akkuya inşa edilecek nükleer santrale karşı Çukurova’da itiraz sesleri yükselmeye devam ediyor. Hatay’da nükleer karşıtları seslerini daha güçlü duyurmak için platform çatısı altında bir araya geldi.

Hatay’da, Mersin Akkuyu’da kurulması planlanan nükleer santrale karşı yaşamı savunan emek ve kitle örgürleri, siyasi partiler Nükleere Karşı Platform’da biraraya geldi. Platform 22 Haziran’da Saklı Ev Kafe’de gerçekleştirdiği basın toplantısıyla kuruluşunu kamuoyuyla paylaştı.

Geniş bir bileşenle oluşturulan platform adına basın açıklamasını okuyan Ali Kanatlı nükleer enerjinin dünya halkları nezdinde giderek meşruluğunu yitirdiğini vurgulayarak, Hatay halkının nükleer enerjinin zararlarına dair bilinçlendirilmesi konusunda çalışmalar yürüteceklerini belirtti. Kanatlı açıklamasını; “Başta Mersin ve Sinop olmak üzere halkımızın büyük bir çoğunluğu Nükleer enerjiye karşıdır. Nükleer enerji santrallerinin kurulmasını isteyen karar vericilere karşı, nükleer karşıtı olan 26 kitle örgütü olarak sesimizin daha gür bir şekilde çıkmasını sağlamak amacıyla Hatay Nükleer Karşıtı Platformu kurmaya karar verdik” diyerek sonlandırdı.

Hatay Nükleere Karşı Platformu şu bileşenlerden oluşuyor; Elektrik Mühendisleri Odası Hatay İl Temsilciliği, Hatay Tabip Odası, Hatay Eczacılar Odası, Halkevleri Hatay Şubesi, Sağlık ve Sosyal Hizmet Emekçileri Sendikası Hatay Şubesi, Cumhuriyet Halk Partisi Hatay İl Örgütü, Jeoloji Mühendisleri Odası Hatay İl temsilciliği, Hatay Veteriner Hekimleri Odası, Antakya Çevre Koruma Derneği, İskenderun Çevre Koruma Derneği, Samandağ Çevre Koruma Derneği, Harbiye Gazetesi, İnsan Hakları Derneği Hatay Şubesi, Hatay Barosu, İnşaat Mühendisleri Odası Hatay Şubesi, Hatay Muhasebeciler ve Mali Müşavirler Odası, Ziraat Mühendisleri Odası Hatay Şubesi, Maden Mühendisleri Odası Hatay İl Temsilciliği, Makine Mühendisleri Odası Hatay il Temsilciliği, Jeofizik Mühendisleri Odası Hatay İl Temsilciliği, DİSK Genel İş Hatay Şubesi, Şehir Plancıları Odası Hatay İl Temsilciliği, Harita Kadastro Mühendisleri Odası Hatay İl Temsilciliği, Eğitim-Sen Hatay Şubesi, Emek Partisi Hatay il örgütü.

Özelleştirilmiş sağlığın zararları: Ayak basmadığı ilde 800 muayene

Bir tıp merkezinin, Adana’ya hiç gelmeyen G.Ü isimli doktorun kaşesini kullanarak “800 hastayı muayene etti” gösterdiği ve devlete 220 bin lira fatura kestiği ortaya çıktı.

SGK Adana İl Müdürü Muhammed Gerçek yaptığı açıklamada, Sağlık İşleri Müdürlüğü’nün suiistimalleri önlemek için dikkat çeken faturaları takip ettiğini ve araştırdığını söyledi.

Söz konusu olayın Adana’da bir tıp merkezinden aldığı sağlık hizmetine 4 bin liralık fatura kesilen hastanın aranmasıyla ortaya çıktığını vurgulayan Gerçek, şu bilgileri verdi:

“Arayıp rahatsızlığını ve yapılan işlemleri sorduk. Hasta, söz konusu tıp merkezine gitme nedeni olarak ‘grip olmuştum’ dedi. Hangi doktora gittiğini sorduk. Hangi ilaçları kullandığını da not ettik. Sintigrafi yapılıp yapılmadığını sorduğumuzda ‘hatırlamıyorum’ dedi. Hastayı merkezimize çağırdık ve o doktorda muayene olan yaklaşık 300 kişiyi arayarak tek tek ne işlem yapıldığını sorduk. Sintigrafi yapılmadığı halde ‘yapıldı’ gösterilmiş. O merkezin 6 aylık faturalarına bakarak onlardan da 40-50 kişi çağırdık. Yaklaşık 500 hasta ile yüz yüze görüştükten sonra yüzde 95’i ‘hayır öyle bir işlem yapılmadı’ diyerek faturalardaki işlemleri yalanladı. Ayrıca bu işlemleri yaptığı belirtilen doktorun da tıp merkezinde çalışmadığını tespit ettik. Yaptığımız araştırmada hastaları muayene ettiği belirtilen doktor G.Ü’nün İstanbul’da olduğunu öğrendik.”

Söz konusu hekimin İstanbul’da çalıştığını ve olaydan bilgisinin olmadığını dile getiren Gerçek, “Hekim arkadaşımızın İstanbul’dan Adana’ya ilk defa gelişi bize bilgi vermek için oldu. Tıp merkeziyle anlaşma yapıp yapmadığını sorduğumuzda ‘Geldiler, görüştük sonra anlaşamayarak vazgeçtim” dedi” bilgisini verdi.

Gerçek, söz konusu tıp merkezinde hastane yönetimini ve G.Ü isimli doktorun kaşe ve imzasıyla hasta tedavi eden bir doktoru da savcılığa şikayet ettiklerini söyledi.

TC KİMLİK NUMARASI İLE YENİDEN MUAYENE
Tıp merkezi hakkında araştırmaları genişlettiklerinde ilginç sonuçları da ortaya çıkardıklarını ifade eden Muhammed Gerçek, “Daha önce hastane kayıtlarına giren birçok hastanın TC kimlik numaraları ile yeniden tedavi yapılmış gibi gösterildiğini ortaya çıkardık. Örneğin bir hasta soğuk algınlığı nedeniyle tıp merkezine başvuruyor. 3 ay sonra o TC numarası ile tekrar muayene yapılmış gibi gösteriliyor. Yaptığımız araştırmalar sonrasında sahte işlemlerin devlete fatura edildiğini ortaya çıkardık. Söz konusu tıp merkezine 2.3 milyon liranın üzerinde ceza kestik. Kestiğimiz ceza merkezin yaklaşık bir yıllık cirosuna tekabül ettiği için tıp merkezini kapatmak zorunda kaldılar. SGK olarak devletten haksız kazanç elde etmek için fatura kesenleri tespit ettiğimizde 5-10 kat para cezası yazıyoruz” diye konuştu.

Hastanelerin, SGK Sağlık İşleri Müdürlüğü’ne aylık faturalarını gönderdiğini vurgulayan Gerçek, “10 bin hasta muayene ettiğini gösteren bir sağlık merkezinden, örnekleme usulüyle 500 kaydı incelediklerini ve yaklaşık 50 hastayı da telefonla aradıklarını belirtti.

Eczane, optik, hastane, tıp merkezi ve dal merkezleriyle direkt sözleşmelerinin olduğunu anımsatan Gerçek, faturalarda hizmetin gerçekten verilip verilmediğini, hizmetleri mevzuat açısından kontrol ettiklerini ve yapılan tedavinin tıbben uygun olup olmadığına baktıklarını söyledi.

Gerçek, 2009 ve 2011 yılları arasında Adana, Mersin, Hatay ve Osmaniye’de işlem yapmadan fatura kestikleri belirlenen eczane, optikler ve hastanelere toplamda yaklaşık 5 milyon lira para cezası uyguladıklarını sözlerine ekledi. (Ajanslar)