ManşetMedya-İnternet

RTÜK yayın sırasında ‘Anıtkabir’ yerine ‘Anırkabir’ yazan Akit TV hakkında inceleme başlattı

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK), 30 Ağustos’ta Akit TV’de yayınlanan ve çok fazla tepkiye yol açan KJ/kuşak metniyle ilgili olarak inceleme başlatıldığını duyurdu.

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK), 30 Ağustos Zafer Bayramı’nda devlet erkanının Anıtkabir‘e gerçekleştirdiği ziyareti yayınlarken KJ/Kuşak metninde Anıtkabir yerine ‘Anırkabir’ yazan Akit TV hakkında inceleme başlatıldığını duyurdu.

Söz konusu açıklamada “30 Ağustos Zafer Bayramı kutlamaları çerçevesinde devlet erkanının Anıtkabir ziyaretine ilişkin yayında Akit TV’nin kullanmış olduğu KJ/KUŞAK metni ile alakalı Üst Kurulumuz tarafından inceleme başlatılmıştır. Kamuoyuna saygıyla duyurulur” denildi.

Akit TV: Kasıt yok, yazım hatası

Cumhurbaşkanı ve AKP Genel Başkanı Recep Tayyip Erdoğan ve beraberindeki heyetin Anıtkabir’e çıkışını canlı yayınlayan kanal ekrana ‘’Devletin zirvesi Anırkabir’de” yazısını getirmişti.

Tepkilerin ardından açıklama yapan Akit TV bir kastın bulunmadığı ve yapılan yazım hatasından ötürü üzgün oldukları belirtti.

İlhan Taşçı şikayette bulundu

Alt yazının bir harf hatası olduğu biçimindeki savunmanın gerçeklikten uzak olduğunu belirten RTÜK üyesi İlhan Taşçı ise Akit TV hakkında RTÜK’e şikayette bulundu.

Taşçı, başvurusunda “Bu yayın kuruluşunun her milli bayramda Atatürk’e ve “En Büyük Eserim” dediği Cumhuriyet’e saldırmayı alışkanlık haline getirdiği bilinmektedir” ifadelerini kullanıldı.

Bu davranışın incelemeye alınmamasının benzer davranışları teşvik edeceğini belirten Taşçı “Tersi durumda, RTÜK Anayasa’dan aldığı güç ve yasanın kendisine verdiği televizyonları denetleme görevini yerine getirmemiş olur. Bunun da hukuki sonuçları olması kaçınılmazdır” dedi.

 

Kategori: Manşet