İfade ÖzgürlüğüManşetMedya-İnternetTürkiye

Halk TV ekranları beş gün süreyle karartıldı

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu’nun (RTÜK) Halk TV’ye verdiği beş  günlük ekran karartma cezası, dün gece saatlerinde başladı. 25 Eylül 2020’de kanala tebliğ edilen ceza sonrasında Halk TV’nin yayını 3 Ekim 2020 Cumartesiye kadar  durduruldu.
 
Kanal dün özel bir yayınla izleyicisine veda etti. Cezanın uygulamaya konulmasından önce İYİ Parti Genel Başkanı Meral Akşener, CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu, Saadet Partisi Genel Başkanı Temel Karamollaoğlu, HDP Eş Genel Başkanı Mithat Sancar, Demokrat Parti Genel Başkanı Gültekin Uysal, TİP Genel Başkanı Erkan Baş canlı yayına telefonla bağlanarak destek mesajı verdi.

Taşçı: Lisansı iptal edilebilir

Halk TV’nin kapatılması tepkilere neden oldu. RTÜK’ün CHP’li üyesi İlhan Taşçı, “Bugün beş günlük bir ekran karartma cezası ile karşı karşıya, ama eğer yine üst kurul tarafından tekrar ceza alırsa Halk TV’nin lisansı iptal edilecek. Yayıncılık açısından böyle bir tehlike var” derken DEVA Partisi Genel Başkanı Ali Babacan da  verilen cezayı eleştirdi. Babacan, Twitter’da “Muhalif seslerin zaten duyulamadığı medyada RTÜK’ün de fikir polisliğine soyunması kabul edilemez” mesajını paylaştı.

Halk TV’nin kapatılması sosyal medyada da tepki çekti. RTÜK’ün verdiği ceza, #HalkTVSusturulamaz, #HalkTVkaratılıyor, #karartıldık” etiketleriyle eleştirildi. Bazı kullanıcıların, #karartıldık etiketiyle profil resimlerini değiştirdikleri de dikkat çekti.

Ne olmuştu?

RTÜK, Halk TV’deki Medya Mahallesi programın yapımcısı ve sunucusu Ayşenur Arslan ve programın canlı yayın konuğu Hüsnü Mahalli’nin 16 Haziran 2020 tarihindeki yayında Türkiye’nin Suriye’de asker bulundurmasına ve hükümetin dış politikasına dair eleştirilerine dayandırılarak kanala beş  gün yayın durdurma kararını temmuz ayında verdi. RTÜK’ün kararında Hak TV’nin, “Türkiye Cumhuriyeti Devletinin varlık ve bağımsızlığına, Devletin ülkesi ve milletiyle bölünmez bütünlüğüne, Atatürk ilke ve inkılâplarına aykırı olamaz” maddesini ikinci kez ihlal ettiği ileri sürüldü.

Kanala verilen cezaya ilişkin RTÜK’ün kararına muhalif kalan bazı üyeler ile kanal tarafından yapılan itiraz ise mahkeme tarafından reddedildi.