Geçtiğimiz hafta sonu (10 Aralık) Boğaziçi Üniversitesi Karikatür ve Mizah Kulübü’nün (BUKOMİK) düzenlediği Boğaziçi Comics Chronicles etkinliği için üniversitenin Güney Kampüsü’ndeydik. Karikatüristlerle söyleşilere, stand-up gösterilerine, çizgi roman adaptasyonu film gösterimlerine ev sahipliği yapan kulüp, 9-11 Aralık 2016 tarihleri arasında çizgi roman sanatçılarını ve sektör çalışanlarını öğrenciler ve çizgi roman meraklılarıyla buluşturdu. Böylece Türkiye’de ilk kez böyle bir etkinliğe imza atılmış oldu. Neden böyle bir girişime ihtiyaç duyduklarını sorduğum kulüp üyelerinden Taha Ercoşkun, çizgi roman endüstrisinin üç ayağını, yani sanatçılar, yayıncılar ve okuyucuları birleştirmek istediklerini söyledi.
Takvimde ünlü çizerlerle atölye çalışmalarına da yer veren Boğaziçi Comics Chronicles vesilesiyle bağımsız çizgi roman sanatçıları panelinde Elif Nurşad, Caner Özdurak, Aptülika‘yı dinleme fırsatı bulduk. Uykusuz dergisi ekibinden Emrah Ablak, Memo Tembelçizer, Cihan Kılıç, Kenan Yarar ve Galip Tekin‘den de hem kişisel kariyer serüvenlerini hem de çizgi romanın geçmişi, bugünü ve geleceğini dinledik.
Yerli yazar ve çizerlerin hikayelerini “Çizgi Roman Yolculuğu” adlı programına taşıyarak YouTube kanalından (cizgiromantv) paylaşan yönetmen/yapımcı Öner S. Biberkökü‘nün çekim süreçleriyle ilgili yaptığı sunumu görme fırsatı yakaladık. Tüm paneller içerik olarak son derece doyurucu ve ufuk açıcıydı.
Paneller, birçok farklı üst başlıklar üzerinden ilerledi. Mizah ve iktidar arasındaki ilişkiden tutun da 80’ler Türkiye’sindeki çizgi roman kültürü, günümüz Türkiye’sindeki değerlerin kültür ve sanattan kopuşu, usta-çırak ilişkisi, bir çizerin hikaye yaratım süreci, mizah dergilerinin tirajları, sosyal medyada paylaşılan karikatürlerin yol açtığı olumlu/olumsuz durumları sektörün ticari kısmındaki isimlerden ve sanatçıların gözünden dinledik.
Comments