ManşetMedya-İnternet

RTÜK’ün dayatmasına uymayan DW ve VOA Türkçe’ye erişim engeli: İşte basın özgürlüğü(!)

0

Deutsche Welle (DW) Türkçe ve Amerika’nın Sesi’ne (VoA) lisans başvurusu yapmadıkları gerekçesiyle erişim engeli getirildi. Radyo ve Televizyon Üst Kurulu’nun (RTÜK) talebiyle alınan mahkeme kararı sonrası her iki siteye de kısıtlama getirildi. 

DW Türkçe ve VOA Türkçe erişim engelinin ardından “İnternet erişim engeli nasıl aşılır” ve “VOA’ya engelsiz erişim yolları başlığıyla yayımlanan içeriklerde okuyuculara sitelere nasıl erişebilecekleri aktarıldı. Okuyuculara Psiphon ve nthLink uygulamaları kullanılarak sitelere erişim sağlanabileceği duyuruldu.

‘İşte basın özgürlüğü ve ileri demokrasi

RTÜK üyesi İlhan Taşçı lisans başvurusu yapmayan DW Türkçe ve Amerika’nın Sesi’nin erişiminin engellenmesine ilişkin olarak şu değerlendirmede bulundu:

“İşte basın özgürlüğü ve ileri demokrasi”

RTÜK uluslararası haber sitelerine 72 saat süre verdi: Lisans almayanlara erişim engellenecek

RTÜK, 9 Şubat’ta Amerika’nın Sesi, DW Türkçe ve Euronews Türkçe’ye lisans alması için 72 saat süre tanıyacağını, aksi halde sitelere erişimin engelleneceğini bildirmişti.

‘Erişim engeli açıkça sansürdür’

DİSK Basın-İş Sendikası karara “Sansüre hayır” şeklinde tepki gösterirken Türkiye Gazeteciler Sendikası (TGS) söz konusu sitelere erişimin engellenmesinin “Açıkça sansür” olduğunu belirterek “Beğenmediğiniz her şeyi yasaklamaya çalışmaktan artık vazgeçin. Bu toplum özgürlük istiyor” açıklamasına bulundu. 

Çağdaş Gazeteciler Derneği (ÇGD) ise kararı” Nesnel haberciliğe tahammülsüzlüğün net göstergesidir” şeklinde değerlendirdi.

Ne olmuştu?

RTÜK 9 Şubat’ta lisans kararı almış, görüntülü haberleriyle ilgili lisans başvurusu yapmamaları durumunda her iki yayın organına da kısıtlama getireceğini bildirmişti. RTÜK daha önce Türkçe yayın yapan uluslararası haber sitelerinin denetleneceğini bildirmişti. Erişim engeli dün akşam saatlerinde Ankara 1. Sulh Ceza Hakimliği’nin kararıyla hayata geçirildi. 

RTÜK Üst Kurul Üyesi Okan Konuralp, 9 Şubat’taki paylaşımında  kararı eleştirmiş, “RTÜK, VOA, DW ve Euronews’e lisans başvurusu için 72 saat süre tanınmasını. “SETA’nın 2019’daki fişleme niteliğindeki uluslararası medya raporunun bir uygulaması” olarak değerlendirmişti.

RTÜK’e  internet üzerinden yayın yapan platformları denetleme yetkisini veren yönetmelik, 2019’da Resmi Gazete‘de “Radyo, Televizyon ve İsteğe Bağlı Yayınların İnternet Ortamından Sunumu Hakkında Yönetmelik” adı altında yayımlanarak yürürlüğe girmişti.

Kategori: Manşet

İlginizi çekebilir

Comments

Comments are closed.