İki yıllık bir çalışmanın sonucu olan Kader Denizi projesinde Günyeli ve Matur’u biraraya getiren en önemli etken renkler olmuş. “Bu projede çok kültürlülüğü ve dramı renklerde aradım. Mültecilik dramını minimal yansıtmak istedim. Terkedilmiş tersanelerdeki teknelerin dokusunu ve sıyrılmış boyalarını çekmek bana çok anlamlı geliyor.” Bejan Matur fotoğrafları gördüğünde ne hissettiğini şöyle anlatıyor; “Fotoğraflardaki ahşap ve çatlamış boya dokularını insanların yaralarına benzettim. Mavi tonlarda denizi, kırmızıda ise ölümü aradım. Çünkü onların toprakları mavi. Sanki o dokuların üzerinde insan yüzleri vardı.” Türkiye’nin Modern sanat geleneğinde önemli yeri olan yazı ve resim birlikteliği, Günyeli ve Matur’un işbirliğinde yinelenirken, aynı zamanda “insan ticareti” denilen bu suça ortak eleştirel bir bakış sunuyor. (Yeşil Gazete)